zondag 30 juni 2013

Raar gezellig weekend!

Vrijdagavond begon het eigenlijk....we hadden al een tijd nagedacht wat we voor de dochters moesten kopen voor de verjaardag en voor het slagen van het eindexamen. Voor de verjaardag zijn we geslaagd een bedeltje van trollbeads, ze heeft dezelfde smaak als ik dus dat scheelt.

S' avonds moest manlief werken, maar er gebeurde wat bij aanvang dienst, dus na twee uurtjes kon ik hem alweer halen. Aan de ene kant wel lekker natuurlijk dat hij zo vroeg vrij was, maar liever niet op deze manier. Daarna nog veel gepraat en op tijd naar bed.

Zaterdag samen nog even de stad in geweest, nog wat lint gehaald, want ja de kinderen wilden voor de juf nog wel een afscheidscadeautje ....pfff komen ze lekker op tijd mee. Want ik moet er 3 maken, mijn zoon zit in een klas met deeltijdjuffen. De ene moet voor woensdag klaar zijn. Ik ga een sleutelhanger maken met hartjes eraan (lekker gemakkelijk ;-)). S' middags naar de oudste die was 23 geworden, en daar bleven we ook lekker eten. Heerlijke soep met brood had ze. Was gezellig zo met haar schoonouders en moeder.

Moeder hoor ik sommige nu denken? Ja de moeder, ze is namelijk mijn leendochter. En nu kom ik niet bij de moeder op de koffie, maar we gaan gelukkig wel normaal met elkaar om. Zitten op een verjaardag dus ook wel naast elkaar. Daar moest schoonpa erg aan wennen in het begin, want die vond dat allemaal niet normaal. Terwijl de dochters zo blij zijn dat het zo gaat. Alhoewel ze af en toe het helemaal niet leuk vonden dat er 3 waren die zo om ze bekommerden, omdat we het zo akelig met elkaar eens waren...hahaha...

Kortom het was een gezellige middag en deel van de avond.

Sinds een tijdje bakken we weer zelf iedere dag een broodje. In de bbm (broodbakmachine) zo ook vanochtend. Manlief gooit het meel en het water in de bak, drukt op start......en beetje gebrom maar verder niks meer. Vreemd. Ding weer uit en opnieuw aan, maar het werd niet beter. Op internet gezocht, misschien dat een dingetje eraf was. Hele machine uit elkaar gehaald, en ja hoor het dingetje was eraf. Weer erop gezet stekker in het stopcontact....niks...
Totdat...............maaaamaaaa de computer doet niks meer. De computer doet niks meer??? Kortsluiting! Broodbakmachine overleden....Tja en het deeg althans het prutje zat nog in het bakje. De mixer maar gepakt, wachten en weer wachten en daarna in de oven...had niks beter dan een grote ovenschaal en jawel er kwam een brood uit de oven! Mooi rond, maar de onderkant zat hartstikke vast aan de bodem...oeiiii.

Na lang martelen was ie eruit en smaakte heerlijk hoor. Maar ja, ik vond het niet handig en erg bewerkelijk allemaal om zo een brood te maken. Dus gespeurd voor een andere en geslaagd. Werkt prima, dus we kunnen weer naar hartenlust bakken. Lekker hoor!!

Ik had graag nog wat lekker geknutseld, maar door al dat gedoe kwam het er niet echt van. Nog wel wat gehaakt, maar zelfs dat is nog niet af. Hoop dat ik morgenavond nog even eraan toe kom.

Eerst namelijk een dagdienstje doen, en dinsdag is al de diploma uitreiking. En ze wist geen cadeau voor zichzelf maar wilde nog wel graag een hanger die ik zelfgemaakt had. Dat ga ik zeker ook doen, en dan maar een bon erbij ben ik bang. Ze houd niet van sieraden etc....zo jammer had haar zo graag zoiets gegeven...Maar ja, het is niet anders.

Nu ik ga afsluiten, even voor manlief nog wat eten opwarmen die komt bijna thuis. En me dan maar vast geestelijk voorbereiden op morgen ;-).

Fijne avond iedereen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten