maandag 10 juni 2013

Hoe ouder, hoe gekker? Of toch gewoon erg mooi.....?

Ze zeggen wel eens, hoe ouder hoe gekker...Die reactie kreeg ik ook steeds te horen toen ik vertelde dat mijn tante van tegen de 80 nog is begonnen met een poëziealbum.

Ze had er vroeger nooit een gehad en wilde toch heel graag nog zo'n album. Met allerlei gedichtjes en plaatjes erin van een ieder die dat wilde doen. Natuurlijk was ik daar ook wel voor te porren, want ik vond het super dat ze daar nog aan begon!


Gisteren heb ik mijn eigen album opgezocht...heb er twee maar de oudste had ik uit de kast getoverd.
 
Retro oranje met bloemen, geweldig toch. In plastic verpakt, want anders werd hij misschien wel vies was de gedachte van mijn moeder. Heb er heerlijk in zitten bladeren en kwam tot de ontdekking dat mijn tante er zelf niets in had geschreven. Best wel jammer, maar het schrijven van haar gaat nu niet meer, ze trilt zo erg dat ze zelfs haar drinken vaak met een rietje drinkt en het koffie kopje maar halfvol doet om niet te morsen.
 
Ik kwam hele leuke dingen tegen en deze (zie hieronder) is me ook altijd bijgebleven. De juf kan ik me niet meer herinneren, maar vond het plaatje, het versje en de tekeningetjes erbij altijd al erg mooi....
 
 
Ben daarna maar zelf aan de slag gegaan, en heb een leuk gedichtje uitgezocht en ouderwetse poëziealbum plaatjes erbij gedaan. Extra plaatjes die ze zelf nog op de andere bladzijde kan plakken en zelf al wat op mijn eigen blad. Verder nog maar een briefje erbij geschreven, envelopje gemaakt en een theezakje erbij om van te genieten tijdens het lezen....weet zeker dat ze er erg blij mee is!
 

En toen was ik natuurlijk op dreef en heb nog een paar leuke kaarten gemaakt. Een is voor mijn ouders, die morgen alweer 42 jaar! getrouwd zijn. Zondag gaan we er naar toe om dat en Vaderdag te vieren.
 
Ook nog even een kaartje gestuurd naar mijn zwager en schoonzus, en nog een naar de schoonmoeder van onze oudste. Die krijgt vandaag haar eerste chemo, erg vervelend allemaal, hoop dat ze het goed doorstaat het komende half jaar...
 
 
 
Dus gisteren een productief dagje gehad, s'middags nog leuke foto's gekeken van de oudste die was een weekje met vriend naar Portugal geweest. Prachtig weer hebben ze gehad, en prachtige foto's heeft ze weer gemaakt. Die kunnen we weer een poosje tegenaan. Hier kijken we uit naar de vakantie, de kinderen zijn er zo aan toe. En wij ook wel eigenlijk, als de wekker s'morgens gaat is het toch nog wel erg vroeg steeds. Maar over een paar weken met uitzondering van het werk, hoeven we even de wekker niet meer te zetten, heerlijk!!!
 
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten