maandag 8 april 2013

Zon!

Heerlijk gisteren, de zon!! Wat een genot, ik heb er direct dankbaar gebruik van gemaakt en had al het witte goed (lakens, dekbedovertrek van mn kleine meisje) gewassen en lekker op het dakterras neergehangen. Beetje wind erbij en de zon....heerlijk!! Voor nu zit de donkere erin, maar het zonnetje blijft nog wat achterwege. Maar toch neem ik de gok straks, niks lekkerder dan buitengedroogde was...Waar een mens al blij mee is ...

Vanochtend al enige strijd aangegaan met zoonlief...pfff meneertje is bijna 10 en volgens de juf pubert de halve klas. Een fase zegt ze...nou mooi lekker ben je ermee. Ik tolereer geen grote mond en ook niet als er niet geluisterd word. Dus wat doet meneertje dan niks zeggen....aaagh en daar kan ik al helemaal niet tegen. Probeer het nu zoveel mogelijk te negeren omdat dat nog het beste werkt maar zucht.....

Vanochtend gingen we maar weer eens met de fiets naar school, en meneer doet alles tergend langzaam. Ik zeg nog handschoenen aan, zit eindelijk alles op slot, oooh mijn handschoenen wil ik nog...dus ik kijk hem aan en zeg alleen maar dat had ik net toch gezegd?? BOEMMMMM....daar gaat de bom, kop op onweer...handschoenen gepakt en dwars doen. Langzaam fietsen etc...nu fiets ik gewoon door met de kleine meid en stoor me daar niet aan. Ik kom niet te laat op school. Hij ook niet want halverwege word ik ingehaald met de mededeling dat het akelig koud is. Tja en...wij gingen vroeger altijd lopend of op de fiets. 

Mijn meisje wilde wel alleen terugfietsen, dat kan ze heel goed dus geen probleem. Zoonlief ik ga niet alleen terug. Dus ik neem afscheid en zeg je fietst zelf terug ik zie je straks. Dan kom ik niet thuis...is het antwoord dan. En dan ga ik twijfelen, zou ie het echt doen, wat zal hij...want als ik wel naar school ga wint hij...En nee, ik ga niet naar school. Hij komt vast wel thuis. Ik ben toch de baas, niet mijn kind. Mocht ie willen hahaha..als ie het huis uit is, dan mag ie zelf beslissen. En komt hij veel later, dan zijn er consequenties aan verbonden. Want dat hoort bij het onderdeel niet luisteren.

Het komt heus wel goed, en straks is hij het weer vergeten...maar o, o, o, wat kan hij soms eigenwijs zijn.....Waar is mijn kleine lieve kereltje gebleven, die lekker bij me op schoot kwam zitten knuffelen?? Nu knuffelt hij soms nog, en dan wel als er niemand anders in de buurt is...Want stel je voor dat iemand het ziet...
Ik houd hem altijd voor dat knuffelen en huilen mag ook als je een jongen bent....maar jongens in de klas denken er blijkbaar anders over...

Ach....ik zal zorgen dat ik straks lekkere broodjes heb klaarstaan en hoop dat de zon zometeen ook weer schijnt...:-)


2 opmerkingen:

  1. Wat een weertje he! En heel herkenbaar hoor van het bijna puberen..zo zwemt onze jongste op de dinsdag en laat steevast zijn zwemtas op school. Ik heb nu gezegd, is die er niet zeg ik tegen meneer dat je niet mee mag zwemmen...grr ik baal hier zo van!
    O ja en ik ben afrikaans bloemen aan het haken uit een heel leuk boekje, kleine cadeautjes haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben zo blij dat sommige dingen herkenbaar zijn ook bij anderen...
    Leuk die afrikaanse bloemen!! Dat boekje heb ik ook. Staan leuke dingen in. Voor de grote meiden heb ik allebei het uiltje gemaakt. Ze vonden het erg leuk. Ben nu een telefoontasje aan het maken, voor mn meisje.

    BeantwoordenVerwijderen