maandag 15 april 2013

Lentekriebels...

Vanochtend liep ik met de hond en het viel me op dat ineens de bosjes langs het pad waar we langs lopen groen waren geworden. Eigenlijk in twee dagen tijd kwam er ineens kleur langs het pad. Dat gaf zo'n heerlijk gevoel, echte lentekriebels. . . . 

Zijn we nu dan eindelijk af van die koude, ijzige wind en komt nu dan eindelijk die aangename temperatuur in beeld?? Ja, ik denk het wel super!

Afgelopen weekend heb ik gewerkt, dus helaas niet zo heel veel van het weer kunnen genieten, maar we hebben al wel s'avonds heerlijk buiten gegeten op de veranda. Want het was nog prima te doen. Ook omdat we s'avonds nog heel lang de zon hebben op die kant. En die produceert dan best wat warmte, het was dus al genieten hier.. 

De kinderen waren volgens manlief ook al het hele weekend lekker buiten aan het spelen, wat in de wasmand goed te zien was. Groene broeken etc...helemaal niet erg, want ik heb liever dat ze lekker buiten spelen dan de hele dag binnen hangen. 

Manlief had de kamers van de kinderen ondertussen onder handen genomen, want ja als ik er niet bij ben gaat dat beter zegt hij dan...tja...Ik vind het soms wel eens jammer om wat weg te gooien vind soms leuke dingen tussen de kladjes die ze maken. Hij is meer van rommel, losse blaadjes hup weg ermee...Het resultaat is dan ook wel mooi, opgeruimde kamers!! Verder kan hij toch al niet zo goed stilzitten, want in plaats van dat hij af en toe eens even lekker gaat zitten dendert ie vaak door. Hij verzint van alles...met hem hoef ik ook absoluut niet naar mijn man is klusser of zoiets...Als ik denk laat ik alvast een pot verf meenemen om het een of ander een kleurtje te geven, dan zit het er bij wijze van spreken al op voordat ik de winkel uit ben. Ben er heel blij mee hoor, begrijp me niet verkeerd, maar soms denk ik wel eens, laat ik het maar niet meenemen anders zit hij weer niet ff lekker rustig.

Maar goed, ik denk dat ik vanmiddag heel even naar het tuincentrum ga om me te verlekkeren aan de plantjes, even kijken wat ze kosten of dat ik dan wacht tot morgen want dan is het bij de praxis plantjesmarkt. Altijd zo druk bah....maar ik wil nog graag een paar geraniums (ja ik zit in de zomer wel es tussen de geraniums en nee ik ben nog lang niet bejaard ;-)) en nog een klein beetje kleur voor in de paar potten die in nu nog heb. Wel gezellig denk ik...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten