vrijdag 29 maart 2013

Zwanennest....

Toen bijna 10 jaar geleden mijn zoon werd geboren, wandelde ik altijd met onze (helaas overleden) berner sennen langs de vijver achter ons huis. Daar zat destijds een zwanenkoppel op een nest. Nou ja, een van hen dan....Toen mijn zoon geboren was en ik na een tijdje een rondje ging doen met de kinderwagen waren zij ook al de trotse ouders van een paar kuikens...

Dat is iets wat ik nooit vergeet. Vanaf die tijd zit er bij ons in de buurt altijd wel een zwanennest. Tot een paar jaar terug het nest werd leeggehaald door baldadige jongelui .... De zwanen waren weg....
De jaren erop kwam er toch ook weer een nieuw koppeltje...jonge ouder zwanen..en wat zag ik tot mijn grote vreugde voor een paar dagen terug, ze maken weer een nest. Dacht eerst al dat ze al gelegd had, maar nee het nest word s'nachts trouw bewaakt, en overdag word er gebouwd...ik vind het schitterend om te zien. Dus nu neem ik af en toe mijn fototoestel mee als ik met onze kleine lhaso aan de wandel ben. Om zo toch eens vast te leggen hoe het met dit imposante koppel gaat........


 Het bouwen gaat gestaag door.........
 Af en toe er even tijd voor ontspanning en........
Samen met partnerlief het kleine eendegrut verjagen want die komen af en toe wel erg dicht in de buurt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten