dinsdag 19 maart 2013

pffff.................

Ff pfffff hoor..................

Afgelopen zaterdag zouden we eigenlijk even naar mijn ouders toe. Onderweg zouden we even bij welkoop langs om olie te halen voor onze zibro kachel en toen begon het eigenlijk al..

Ik rook een vreemde lucht en kon het niet thuisbrengen. We hadden het al eens eerder geroken maar daarna niet meer. Samen met manlief ruiken bij de auto, het zal er absoluut achterlijk uit hebben gezien, maar goed. Het kwam bij het achterwiel vandaan, een vreselijke lucht zeg.

Iets met de remmen dachten we, dus maar teruggereden naar huis, een vriend van ons ernaar laten kijken en jawel. Iets met de kabel van de handrem, gebroken ofzo. Kon meevallen, maar ja het kon ook zo zijn dat er een nieuwe unit in moest. 

Vandaag kwam het verlossende woord, de hele handel van de handrem word gereviseerd en er was nog een afgebroken veer gevonden bij de schokdemper, tuurlijk kon er ook wel bij...Net nu ik al stilletjes wat plannen had gemaakt, dat we heeeel misschien, maar dan ook wel heeeeeel misschien dit jaar dan eindelijk es naar Denemarken zouden kunnen gaan in de herfstvakantie. Grrrr, baal ervan als een stekker. Nu weet ik wel dat als het bij de garage moest gebeuren ik misschien wel drie keer zoveel kwijt was, maar het is zo zonde. Bah....

De auto mag gebruikt worden, want het kabeltje is eraf gehaald, dus we kunnen zondag a.s. met een gerust hart naar de verjaardag van mijn vader toe. Verder nog even afwachten wanneer het allemaal moet gaan gebeuren...

Heb vanmiddag mijn hoofd maar beetje leeg gemaakt, ik moest nog wat maken voor mijn collega die met pensioen/vut gaat. Iedereen maakt een persoonlijk blad voor haar, die gaat in een map en dan heeft ze nog eens wat om in terug te kijken. Erg leuk idee vind ik. (hebben er al meer gemaakt voor collega's). 

Zelfs toen mijn ouders 40 jaar getrouwd waren heb ik alle gasten gebeld destijds om ook zo'n blad te maken. Mijn ouders vonden het geweldig, eens wat anders dan zo'n saai gastenboek met een handtekening erin ...

Hieronder mijn aandeel voor mijn collega...

In het envelopje zit een foto, met een persoonlijke tekst erop voor haar.


2 opmerkingen: