maandag 25 maart 2013

Alles komt goed.......

Zo zeg, vanmorgen was het weer nog niet veel lekkerder dan afgelopen weekend, dus ik besloot om de kinderen maar met de auto naar school te brengen. Vind het zelf ook niet prettig om met -4 en dikke tegenwind naar school te fietsen...

Eigenlijk had ik ze op de fiets willen brengen, want manlief moet werken tot vijf voor 12 en ik moet om kwart over 12 in de trein zitten. Tja, dan werd het lastig om onze zoon van school te halen, de kleine meid is toch al om half 12 vrij dus dat ging ik nog wel redden. Nu had ik het plan gevat om ze gewoon allebei mee te nemen om half 12. Geen stress, kinderen eten, ik weg om iets voor twaalven en manlief thuis om iets over twaalven. 

Tja, inmiddels kunnen ze best heel even alleen thuis zijn zonder dat ze het hele huis afbreken...:-)...

Ja en nu komt het....ik meld het vanochtend even bij de juf van de oudste dat ik hem om half 12 meeneem en eerlijk als ik ben zeg ik erbij omdat ik het anders niet red vanwege mijn werk. Kreeg direct hoog van de toren..poeh zeg... misschien maandagochtend??? Het is niet te doen gebruikelijk en dat kon zomaar niet...heb toen maar mijn assertiviteit in de strijd gegooid. Gezegd dat het inderdaad niet te doen gebruikelijk was en dat dit zeker niet maandelijks voorkomt en dat ik hem om half 12 meeneem naar huis...punt! Er kwam nog wat gesputter en ik besloot om toch maar even langs de directrice te gaan voordat er een raar staartje kwam.

Het verhaal gedaan, en het was totaal geen probleem. Logisch hoor, en het gebeurt eigenlijk nooit. Fijn dat je zo eerlijk bent, er gaan er genoeg met een smoes eerder weg, of helemaal niet naar school. Goh had ik nog niet eens aan gedacht, zoonlief was vrijdag ziek en die had ik natuurlijk ook vandaag nog thuis kunnen laten...maar ja...hij heeft een toets vandaag en is fit genoeg om weer te gaan...Maar goed, directrice ging direct ook nog even naar de juf en ik naar huis. 

Op de een of andere manier denk ik had ik maar beter niets kunnen zeggen over het werk, en dan maar een smoes moeten bedenken, of alleen maar moeten zeggen hij gaat straks eerder mee naar huis zonder reden?? Zo zit ik niet in elkaar...bah...

Wilde toch even mijn verhaal kwijt, aangezien manlief onderweg alweer het nodige mee had gemaakt maar even via deze weg...


1 opmerking:

  1. Vreemde reactie van de juf zeg, alsof je dat dagelijks doet! Ik vond het altijd fijn als de ouders eerlijk zeiden waarom ze de kinderen mee namen, en weet je ..kinderen moeten dan ook het "geheim"houden terwijl het niet hoeft.

    BeantwoordenVerwijderen