zondag 17 maart 2013

Van puberaal gedrag tot een heerlijk eind van de week.

Een behoorlijk weekje achter de rug. Voor mijn gevoel veel gewerkt, al waren het de normale aantal uren dat ik altijd werk. Alleen deze week was het zo dat ik thuis kwam en manlief dan de deur uitging. Kan je geen ruzie maken ook, nee dat is waar hahahah, maar gezellig is anders....

Het begon eigenlijk vorig weekend, mijn zoon zit een beetje in de testfase denk ik. Hoe maak ik mijn moeder gek...soms wil ik hem wel eens achter het behang plakken. Overal nee op antwoorden, onverschillig doen en niet luisteren. Tja dan word mama boos...op school maar eens gevraagd of hij daar ook zo doet. En ja hoor, en hij niet alleen. Volgens de juf kwam het ieder jaar terug, halverwege groep 6 kwamen de jongetjes in een soort puberteitfase en gaan ze overal tegenaan schoppen..hmmm werd niet blij ervan. 

Toen hebben we maar es met meneertje gepraat dat ik dat soort gedrag niet tolereer hier huis. Niet allemaal maar meer nee zeggen, en geen grote mond meer. Anders worden er wat privileges ingetrokken...je zag hem denken. En jawel het werkt!! Weet niet voor hoelang, maar hij is weer mijn lieve eigen normale gekke jochie...mama weer blij!!

Het weekend weer nuttig besteed, de kinderen waren heerlijk aan het spelen met de buurkinderen. Lang leve de speeltuin bij ons voor het huis...en mama kon even wat postcrossing kaarten schrijven, en nog wat voor zichzelf doen.

Mijn paaskuiken is uit het ei gekomen.....

En verder deze nog even in elkaar gefreubeld. Heerlijk als je iets hebt wat snel klaar is en er ook nog fleurig uitziet.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten