dinsdag 26 juni 2012

Kastelendag

Afgelopen zondag zijn we naar kasteel Doornenburg geweest. Helaas zat het weer niet echt mee, maar dat mocht de pret niet drukken. We waren te vroeg dus eerst in de auto maar even gepicknickt. Lekkere broodjes van de liddl, besmeerd met kruidenboter een half plakje ham en kaas...mmmm dat was smullen. Goed begin dacht ik zomaar...

Om kwart over 11 werden we ontvangen, en door de poortwachter begroet. (enge man, maar ja die waren er destijds ook natuurlijk hahaha). Tja en daar stonden we dan op de binnenplaats. Wat onwennig, in de regen...wat nu?? Om 13.00 hadden we de eerste workshop, en dat was het nog lang niet....En dat was het moment dat ik dacht...pfff wat doe ik hier. Wat moeten we nu?? Plots zegt de oudste, kijk!!! Popcorn maken, mogen we dat doen...natuurlijk mag dat en toen begon het balletje te rollen....


Nadat de popcorn gepoft was hebben ze lekker zitten smullen, en wandelden we naar het kasteel. Daar werd de kleine meid geschminkt, geweldig vond ze dat. Natuurlijk waren ze allebei ook verkleed, als prinses en ridder. En na wat verkenning kwamen we terecht in een torenkamertje...



Daar zat een echte schrijfster, en de kinderen kregen een oorkonde met het zegel van het kasteel erop...spannend hoor...eigenlijk leek ze wel een beetje op een heks vond m'n dochter, maar dat zei ze pas nadat we weer buiten waren hahaha..


Mooie doorkijkjes waren er ook daarboven........

Tegen enen gingen we maar richting de toverles, een echte tovenaar was er. Vol spanning namen we plaats bij Jannes. Hij deed het zo leuk, vol humor, grapjes en toverkunsten. Natuurlijk leerden de kinderen ook een paar truukjes, maar daar mag ik niets over zeggen. Het is natuurlijk wel een geheim. Ik geloof dat inmiddels de hele klas weet hoe het werkt, maar dat geeft allemaal niks.

Mijn dochter en ik gingen daarna nog een workshop sieraden maken doen, was meer omdat het binnen was want om eerlijk te zeggen vond ik het maar niks. Dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken, twee touwtjes met aan beide uiteinden wat kraaltjes en dan om je nek knopen....tja....

Manlief en zoonlief waren ondertussen naar de harnassen, schilden en zwaarden gaan kijken. Gelukkig kwamen die enthousiaster terug, geweldig mam ik mocht zelfs een zwaard vasthouden en een schild en ik was verkleed als ridder!!
(ja dat kleine mannetje achter dat grote schild, dat is mijn zoon!)



Na dit alles konden we nog een toverdrankje maken, brrrr wat was dat vies/zoet maar goed wat is er mooier dan lekker smeren en van alles door elkaar heen mengen?? En zo blijkt maar weer, na een moeizame start werd het een prachtige dag! Wat hebben we genoten het was zeker voor herhaling vatbaar en dan hopelijk met wat zonneschijn!









Dag kasteel Doornenburg!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten