zaterdag 3 december 2011

Sinterklaas middag....

Vanmiddag was het dan weer zover, sinterklaasmiddag op het werk!!!

Helemaal in haar zwarte pieten pakje gehezen zat mijn dochter vanochtend al op tijd klaar om vanmiddag mee te gaan naar het sinterklaasfeest. Ze is net 7 geworden in oktober, maar was nog best zenuwachtig...

3 tekeningen waren gemaakt, 1 voor de hoofdpiet en 2 voor sinterklaas, die mogen we niet vergeten hoor. Ik wil ze graag echt aan sinterklaas geven en niet in mijn schoen doen, dan weet ik zeker dat hij ze krijgt. Tuurlijk meid, dat gaan we regelen.

Zoonlief vind het allemaal wel best, hij weet inmiddels van het geheim, maar kan af en toe nog zo overtuigd vertellen dat ik soms niet meer weet of hij het nu meent of niet. Denk dat hij toch nog wel een beetje twijfelt ... of wil ik dat graag denken??

Eenmaal aangekomen op het feest, was het al beregezellig. Ontvangst met een pakje drinken en een handvol pepernoten, gezellige muziek, swingen maar...Daarna naar buiten want ja, bij ons komt hij natuurlijk met de trein aan!!

Zwarte pieten in een golfkarretje en de sint met de hoofdpiet in de trein...een gloednieuwe sprinter (slt, of ook wel slet in werkvloertaal hahaahha). Heel zacht werd daar al om gegrinnikt door volwassenen, maar dat was snel over, want ja de beste man met witte lange baard, kwam er al heel statig aan lopen.

Ieder kind kreeg een handje, een blik een knipoog en ja hoor toen kwam mijn dochter in beeld.........Sinterklaas, sinterklaas ik heb een mooie tekening voor u hoor hier!! En ze duwt het zo in zijn handen...geweldig!! Maaaammm hij heeft hem hoor gilt ze...sinterklaas gaf het even af aan zijn hulppiet zag ik. En ja zoals een moeder doet, strak in de gaten houden wat er met de tekeningen gebeurd.

De sint ging zitten in zijn sofa...en ja ik zag het gebeuren, piet geeft de tekeningen weer aan de sint die ze dubbel vouwt en tussen zijn grote boek stopt. Yesss hij bewaart ze echt denk ik nog...

Na veel gezang, gedans met de pieten en een mooi verhaal over de kadootjes ging sint er weer vandoor....de kadootjes werden daarna uitgedeeld door de pieten. En wat was iedereen weer blij!! Zoveel stralende kindertjes....zoonlief had een "opgraafdinofossiel"gekregen en dochterlief een grote doos met armbandjes waar ze zelf haar bedels aan kon hangen....

En weet je wat ik het leukst nog vind van alles?
Maandag a.s. komt deze sint bij ons thuis...........en ik was zijn ogen en oren, dus ben zo benieuwd of hij buiten die dingen ook nog de tekeningen in zijn boek heeft die hij vandaag heeft gekregen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten