vrijdag 20 september 2013

Weet niet goed wat te zeggen...

Twee weken geleden hing er bij ons op het werk een briefje van een collega. Ze had ons al vaak verteld over haar neefje van bijna 15.

De jongen heeft al zoveel voor zijn kiezen gehad. Hij heeft kanker, en een ernstige vorm. Hij strijd al een paar jaar en het gaat met ups en downs. Vele kuren, bestralingen, en begin dit jaar is zelfs zijn been geamputeerd. Toen kwam er weer hoop.....

Maar nu hing er dat briefje...hoop is er niet meer. De doktoren geven het op, het kwam er op neer dat hij er nog maar het beste van moet te zien maken. Pfff, dat is toch wel heel erg. Hij wil nog wel gewoon naar school gaan, zolang het kan. En binnenkort gaan ze nog met hele gezin naar Aruba. Ik vind het een bijzondere dappere jongeman. Van een wensdag mocht hij een grote enge spin aanraken, want dat was ook nog een grote wens van hem. Ik heb de foto's gezien...nou het was echt een grote harige spin..brrrr.....

Op het briefje stond ook het adres, en als iemand wilde post was erg welkom. Ik heb een mooi poststuk voor hem gemaakt, uiteraard met spinnen en andere insecten, wist niet goed wat ik moest schrijven, dus een neutraal briefje erbij waar ik in heb gezet dat ik hem een echte topper vind....

Van mijn collega hoorde ik dat de brief was aangekomen, en dat ie het super vond. Eens weer anders dan een gewone kaart....die hij ook allemaal erg waardeert.
 
Ik hoop dat hij nog een beetje meer tijd krijgt om te genieten, want het leven is zeker voor hem veel te kort................

1 opmerking: