dinsdag 13 november 2012

Van het een naar het ander...

Afgelopen zondag was het weer zover....11 november!! Sint Maarten, mooie papegaaien lampions hadden de kinderen en daar gingen we...

Bij wie zullen we aanbellen mam?? Dus ik denk bij wie zullen we aanbellen?? Nou bij iedereen natuurlijk!! Kom op...bellen en zingen!! Gezien de meeste huizen donker waren (en nee het kwam niet omdat het zondag was, dat is ieder jaar hetzelfde liedje hier in de stad), werd het plan gewijzigd en er werd alleen gebeld waar het licht brandde.

Na drie kwartier gewandeld en gezongen te hebben rustig huiswaarts gegaan, en daar nog kindertjes aan de deur gehad die ook prachtig zongen..

Er is zoveel veranderd met mijn kindertijd. Ik kwam natuurlijk uit een klein gat, maar dan nog. Op sint maarten belden we bij iedereen aan, iedereen deed de deur open en van iedereen kreeg je een snoepje cq mandarijntje en van een lieve mevrouw kregen we altijd een dubbeltje!! Ja echt, een dubbeltje, wat waren we rijk!! Ook gingen we toen we de leeftijd hadden van mijn kids alleen de straat op. Hetzij met een grote groep vriendinntjes, maar toch...het kon allemaal. Ik zou het nu niet eens durven weet je dat...

Heb ook facebook...had ik het op gezet dat we gingen lopen, hele discussie barstte er los. Sommige vonden dat het niet kon op zondag, anderen vonden het bedelen...tjee had nooit verwacht dat het zoveel teweeg zou brengen. Maar wat vind ik?? Ik vind het een traditie die ik graag voortzet, net zoals dat straks sinterklaas komt. Dat vier ik ook graag en graag met zwarte pieten, en niet van die bleekscheterige mannetjes en vrouwtjes.

Kijk er dan ook naar uit, want zaterdag ben ik voor het eerst sinds tijden weer eens vrij dat ik live naar de intocht van sinterklaas op tv kan kijken. Mijn dochter en ik heb al besloten dat we samen op de bank naar sinterklaas gaan kijken....heeerlijk!!! Kijk er al naar uit.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten