zondag 18 november 2012

en dan wil ik nog iets kwijt...

Ik las een heel stuk in de krant over sinterklaas. Daar werden vele meningen onder gezet door diverse lezers.

Toch doet me dat soms zeer, hoe negatief men is over de sinterklaastraditie. Er werd zelfs gezegd dat (alweer) dat de donkere mensen gediscrimineerd worden. Waar gaat het over??? We wonen in Nederland, wij hebben sinterklaas en zwarte piet. Inmiddels door de jaren heen is deze al lichtbruine piet geworden. Iedereen weet dat het zo hoort, en dan zo afgeven op dit mooie gebeuren?

Ook mijn zoontje heeft in het winkelcentrum weleens een donkere man aangekeken en zei tegen hem, u bent zwarte piet hè..deze meneer begon hard te lachen en zei: nee jongen ik heb helaas niet zo'n mooi pak...Prachtig toch?

Ik laat iedereen in zijn waarde, iedereen mag denken wat hij wil, vieren wat hij wil, maar ik zou het ook fijn vinden dat die mensen dan ook de anderen in hun waarde laten.....

moest het toch even kwijt en wilde het niet onder mijn verhaal zetten van de intocht...omdat ik die graag positief wil houden...

2 opmerkingen:

  1. Ik herken het helemaal, het is een leuke traditie! Vandaag was ik bij een ziek klein vriendinnetje in het ziekenhuis, ze vertelde trots dat sinterklaas bij haar was geweest. Haar vader liet een filmpje zien , ik zag een doodzieke 6 jarige, die helemaal opfleurde van sinterklaas en drie pieten.
    Heerlijk toch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn voor dat kleine vriendinnetje...even wat anders aan haar hoofdje..vind het zo erg als die kleintjes zo ziek zijn...raakt me echt...

      Verwijderen