vrijdag 31 augustus 2012

Prachtig


Deze week had ik kaarten besteld bij natuurfoto, en ze zijn in het echt nog mooier dan dat ik dacht. Prachtig met vlinders, van de Veluwe, van mijn geboorteprovincie Drenthe....

Gisteren zijn we nog met de kinderen naar de bioscoop geweest, alleen mijn zoon wilde paranorman graag zien. En mijn dochter vind die eng...tja wat doe je dan?? Inderdaad, splitsen de mannen bij elkaar en de dames bij elkaar. Hahaha, best apart hoor, maar zo ieder z'n zin. En het was nog eens erg gezellig ook nog. Ik had nog een bioscoopbon gevonden en toen ik die inleverde kwamen we op dezelfde prijs als een familie ticket. Wist niet eens dat je voor 3d extra moest betalen. En volgens mijn man was het wel leuk, maar niet extreem bijzonder. Ach ja....Om het goedkoper te maken hadden we zelf wat te drinken en te knabbelen meegenomen. Gelukkig maar, want een kleine beker popcorn kost gewoon €3,30 zag ik!! Wat een geld pffff....bij ah een zak zoute popcorn voor €0,59...veel beter hihi. En aangezien ik toch altijd een grote tas mee heb....

Net nog met zoon naar judoclinic geweest, hij was erg enthousiast. En het lijkt me ook wel wat voor hem. Maar als ik de verhalen goed begreep is er een behoorlijke wachtlijst......nu is er nog wel een judovereniging maar ja die is weer niet om de hoek. Terwijl hij naar deze zelfs alleen heen zou kunnen, nog maar eens goed over nadenken dan....

Eerst morgen en zondag nog maar werken, dan twee vrij en weer twee werken denk ik. Want meneer de dienstindeler had het even fout gedaan. Nu word het hersteld, maar met enige onzekerheid aan mijn kant. Gelukkig is manlief wel vrij die twee dagen dus zal het niet teveel problemen geven. Ik wilde de kinderen de eerste week van school nog niet direct aan hun "lot" overlaten. Dus nog niet laten overblijven. Mijn zoon kwam zelfs met het plan om gewoon thuis te eten met z'n zusje. Maar ja de kleine dame is drie kwartier eerder vrij dan meneertje. En ik wil eerst goed testen of ze alleen naar huis kan fietsten. We moeten een andere route nemen, want aangezien de rijkeluisbuurt had gedemonstreerd tegen de busroute hier. En het ze is gelukt om de bus uit hun buurt te weren, gaat de bus nu precies over de route die de kinderen (en niet alleen mijn kinderen hoor) moeten fietsen naar school...........zucht....wie verzint er nu zoiets! We hebben al petities verstuurd etc...maar ja. Het helpt niet. En waarom de rijkeluisbuurt wel? Zouden daar soms de wethouders wonen die er last van hadden? Maar goed, heb al twee routes bedacht om een beetje fatsoenlijk de kinderen langs te laten gaan, maar wil eerst wel een paar keer mee om zeker te weten dat mijn meisje ook de weg goed weet. Voor mijn zoon ben ik niet zo bang....

Alhoewel, na zijn salto van gisteren op de fiets....meneer heeft nu zulke grote blauwe plekken dat ik er bijna bang voor word om hem naar school te laten gaan. Gelukkig was het goed afgelopen en geen botbreuken, maar mijn mannetje heeft nu wel veel spierpijn en blauwe plekken. En dat zal zomaar niet over zijn.... Ach ja, met vallen en opstaan zeggen ze dan, maar liever niet zo letterlijk...

Genoeg gebabbeld, ik ga de lasagne maken..............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten