donderdag 9 augustus 2012

Geldmuseum, vroeger en nostalgie..

De wens van mijn zoon was om in de vakantie naar het geldmuseum in Utrecht te gaan. En zo gingen we, in de trein naar Utrecht en daarna klein stukje lopen naar het museum. Erg leuk, want volg het pad van de cent, stuiver, dubbeltje, kwartje, gulden en rijksdaalder maar en je komt er....
Vreemde munten mam, zien er niet zo uit als de onze...nee dat zijn guldens jongen. Oooh ja, die hadden jullie vroeger hè?
Ja vroeger...jeetje zo oud ben ik toch nog niet en dan praat je over de guldens van vroeger. En eerlijk gezegd als de tijd terug kon, zou ik graag de gulden nog hebben. Was niet zo'n voorstander van de euromunt, maar ja, in je eentje red je de wereld niet zou mijn vader dan zeggen...

Maar goed, heb de oude munt laten zien aan de kinderen, en de briefjes ook geweldig vond ik het. En de kinderen ook, wat een superleuk museum voor de kinderen is het!





2 opmerkingen:

  1. Leuk museum, kan ik ook wel eens met mijn zoon heen gaan, die is dol op geld ;-)
    Nog een weekje en dan heeft mijn man vakantie en gaan we leuke dingen ondernemen!
    Nog een fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie ook een hele fijne vakantie...die van mij is nu om, maar de vakantieverhalen volgen nog...:-)

    BeantwoordenVerwijderen