dinsdag 14 augustus 2012

Efteling.......

Een dagje efteling mocht dit jaar niet ontbreken, ik had de kaarten met korting gehaald bij de ah. Dat scheelde enorm, want de entreeprijzen rijzen de pan uit.

Ik zag op het bord bij de efteling dat de zomerentree €35,-- euro pp was...pfff reken maar uit voor vier personen. Gelukkig had ik de kaarten voor €23,-- euro, nog veel maar beduidend minder.

We waren er al lekker op tijd, want we moesten nog een kwartier wachten voordat de attracties open gingen. Eerst lekker bij de auto nog wat gegeten en gedronken, en ja wij hadden een boodschappenkarretje mee (je weet wel zo'n zak op wieletjes waarmee je boodschappen vervoert :-)) en die ging ook mee het park in, vol met lekkere broodjes, drinken en nog een paar kleine dingetjes. Had eerst zoiets van waarom niet een rugzakje, maar dit was veel handiger en we waren zeker niet de enige hahahaha...

Met de kinderen in de vliegende hollander geweest en joris en de draak, poeh wat ging die laatste snel zeg...was er een beetje bedonderd van. Bij de eerste achtbaan had mijn dochter nog zoiets van ik wil eruitttt!!! Halverwege vond ze het geweldig en bij joris en de draak wilde ze nog wel een paar keer...hahahaha.

Mijn zoon had ik de python beloofd, hij was nu oud genoeg en wilde dolgraag overdekop...zo gezegd, zo gedaan....heeerlijk was het. Want papa is er niet zo dol op en ik vond het altijd super. En nog steeds eigenlijk wel. Dus ik ben de achtbaan mama volgens mijn zoon.

Na alle spektakel het sprookjesbos bezocht, mijn dochter kroop zowat in het huisje van roodkapje, word er toch altijd wat emotioneel van. Weet niet wat dat is, ligt misschien aan de leeftijd??


De indische waterlelies vind ik ook zo prachtig...

Met mijn dochter nog het meisje met de zwavelstokjes gekeken, de tranen rolden over mijn wangen gelukkig was het donker. Ze was er erg van onder de indruk en begreep niet waarom het meisje met de oma meezweefde omdat ze eerst nog leefde..(ik had verteld dat ze was overleden van de kou maar dat snapte ze niet).ik zou de volgende dag het verhaal gaan opzoeken voor haar, maar ze heeft het er niet meer over gehad....dus ik laat het maar gaan.

Tuurlijk was doornroosje ook erg romantisch met haar mooie kasteel...

En de droomvlucht maakt het helemaal af!

Verder nog wat dingen gedaan, niet alle attracties gehad, maar wel een hele leuke dag. En het weer werkte zelfs mee, wel wat bewolkt af en toe een zonnestraal, maar het belangrijkste........het was droog!!





2 opmerkingen:

  1. Leuk he , de efteling, we gaan vaak in het naseizoen op een studiedag van onze zoon, lekker door de week ,dan is het zo rustig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja geweldig park, wij gaan op zo'n studiedag ook nog weleens naar nemo in amsterdam. dan is het daar tenminste ook nog wel te doen...heerlijk..

      Verwijderen