donderdag 26 april 2012

Vreselijk....

Het houd me toch meer bezig dan ik dacht, het treinongeluk van afgelopen zaterdag bij Amsterdam........Het is vreselijk wat er gebeurt is, het is vreselijk dat er een mevrouw is overleden door dit ongeluk.

Maar wat ik ook vreselijk vind zijn alle negatieve berichten/uitingen die mensen op het internet strooien. Het is verschrikkelijk ook voor de machiniste die het is overkomen. Weet zeker dat je niet express door het rode sein rijd, wat zal ze zich ongelooflijk zwaar kloten voelen. Het onderzoek is nog niet eens afgerond en zelfs minister Schultz praat al over het negeren van een rood sein. Kom op zeg.......

Als de minister jaren geleden al had beslist om overal die nieuwe atb te laten plaatsen was er allang niets meer gebeurt. En ja het kost geld, maar wat een geld wordt er overal al niet over de balk gesmeten?? Nee gisteren was het bijna weer raak, en ook daar zal dan wel geen nieuw systeem in gezeten hebben....kijk er niet van op in elk geval.

En dan nog veel mensen die denken dat een auto en trein met elkaar te vergelijken zijn. Nee dat kan totaal niet!! Als je met de auto door rood rijdt, is er soms nog een uitwijkmogelijkheid voor een van de partijen, maar een spoor loopt recht en je kan niet zomaar links of rechtsaf. Soms maakt het personeel dagen van meer dan 9 uur, kan me voorstellen dat de concentratie dan wat afneemt. En iedereen is mens en een mens kan fouten maken. Maar bewust door de rooie...nee gaat er bij mij niet in.

Maar er zijn zoveel dingen waardoor de machinist wel wakker gehouden word, belletje, om de zoveel tijd de knop in drukken noem maar op. Ook is er een ontzettend streng beleid tegen alcohol, drugs noem maar op. ....

Als er aan alle auto ongelukken ook zoveel aandacht word besteed denk ik dat je de hele dag niets anders hoort....

Ik wens dan iedereen ook heel veel sterkte met het verwerken van dit alles.....



3 opmerkingen:

  1. Ik voel het precies hetzelfde. Iedereen bestookte mijn man met vragen hoe dit nu heeft kunnen gebeuren, alsof hij in die trein zat.
    Een paar weken terug belden we met elkaar en zei hij , ik hang op, ik ga zo A'dam binnen rijden en dat is zo gevaarlijk op dit moment.
    Toen het ongeluk gebeurd was zei hij al dat dit niet eerder daar is gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd blij als ze weer thuis zijn....en overal kan je wat gebeuren hoor...maar toch...

      Verwijderen