donderdag 27 oktober 2011

Voorlopig uitgefeest....alhoewel??

Zie net dat mijn laatste blog inmiddels een week geleden is, heb er net wat foto's ondergeplakt van het spoorwegmuseum.

Afgelopen week ook weer druk geweest, de kleine meid is 7 geworden afgelopen maandag! Maar het weekend ervoor al iedere keer visite ervoor gehad. Maandag kwamen natuurlijk opa en oma en dinsdagmiddag uit school was het kinderfeestje. Ze is verschrikkelijk verwend en overal hartstikke blij mee.

Voorlopig ben ik dan ook wel uitgefeest....En terwijl ik de titel bedacht en begon te tikken dacht ik....het is eind oktober.

Tja en dan komt november dat weet iedereen. En wat is er in november?? Inderdaad, Sint Maarten op 11 november, natuurlijk gaan we ook met een lampion de straat door en heel hard zingen bij iedereen aan de deur.  De kinderen vinden het reuzespannend om in het donker met een lampje rond te lopen. Natuurlijk is dat ook spannend, zeker als het helder is en de maan schijnt en je ziet de sterren fonkelen...geweldig!

Ook papa en mama hebben dan een leuke avond, want de oudste dochter komt oppassen en wij mogen naar de dutch eagles yess...Papa heeft dat kado gekregen van de kinderen en ik mag mee (wat lief hè).

Maar verder nadenkend, komt de dag na Sint Maarten de andere lieverd alweer in Nederland aan. Sinterklaas!!  Weer een nieuw begin, want oooh jeee ik ken sinterklaas niet anders dan sinterklaas en zo is er weer een nieuwe opgestaan. Slik.....mijn sinterklaas is er niet meer (hij leeft nog wel Bram, maar hij heeft het stokje overgedragen). Zou het de kinderen opvallen?? Heb ze geloof ik wel het filmpje laten zien toen, maar ja, geen idee...weet zeker dat het mij wel heel erg op gaat vallen en dat ik allerlei vergelijkingen ga maken. Weet zeker dat ook onze nieuwe sint het fantastisch zal doen, maar ja heb hem ook in Flodder zien spelen hahahaahah...en dat mag in niet vergelijken hahaha...

Blijft het nog wel hetzelfde voor mij.... want ja, ik geloof ook nog best een beetje in sinterklaas!!
Zo enthousiast als de kinderen dan kunnen zijn als ik s'avonds de halve huiskamer heb verbouwd en een speurtochtje heb uitgezet omdat die pieten zo ondeugend waren..ga je er toch bijna zelf weer in geloven...Hoe vaak ik met rillingen over m'n rug en tranen in de ogen zat te kijken hoe de boot binnenkwam.....zucht....nog maar niet aan denken...

Eerst even 14 dagen niets en dan gaan we weer verder met het feestgedruis!!

1 opmerking:

  1. Van harte gefeliciteerd! We stappen ook in het feestgedruis, hier beginnen de verjaardagen.

    BeantwoordenVerwijderen