vrijdag 23 augustus 2013

We denderen door...

Even tijd om wat te schrijven...

We hebben een heerlijke vakantie gehad deze zomer. Lekker twee weken gekampeerd in Overijssel. Heerlijk gefietst, gegeten, en niks gedaan. Wat wil een mens nog meer?

De laatste week hebben we Artis bezocht...een leuke dierentuin, maar wel klein. Vind persoonlijk de dierentuin in Emmen nog steeds de mooiste :-).
En we zijn nog naar het Avonturenpark in Hellendoorn geweest. Was ook een geslaagde dag, broodjes etc. allemaal mee want de prijzen die ze in zulke parken hanteren rijzen de pan uit.




 
En aan alle moois kwam weer een eind, deze week moesten de kids weer naar school. Allebei naar een nieuwe groep, nieuwe juf. Best spannend allemaal weer. Volgende week gaan ze op kamp, de jongste voor het eerst en ze twijfelt enorm. Het ene  moment wil ze graag mee het andere moment wil ze thuis blijven en had ze liever een schoolreisje van 1 dagje weg zonder ergens te slapen. (ze is namelijk wat bang in het donker, heb al gezegd dat ze snachts dr zaklamp aan mag laten want die kan ze zelf opladen dmv het draaimechanisme)
 
Het erge is, mijn man moet maandag werken, en ik pas s'middags. Ik moet haar dus wegbrengen en zie er als een beer tegenop. Weet bijna zeker dat ze een heel drama gaat maken, huilen, knuffel, huilen nog harder huilen zeggen dat ze me gaat missen, niet meer mee wil....zucht...zie er zo tegenop. Als ze maar snel wegrijden dan valt het wel mee, maar als ze dan eerst ook nog tien minuten blijven staan wachten met die bus...ik wilde dat het maar alvast volgende week woensdag was...
 
Gisteren mijn eerste werkdag na de vakantie gehad..wel weer wennen maar ook wel lekker. Krijg direct over twee weken alweer een cursus...dat is minder. Maar het andere punt is..de vraag kwam of ik ook groepjes van max 4. personen wil begeleiden. (ik ben werkplekbegeleider om mijn werk voor nieuw binnenkomende mensen). Alleen voor deze cursus moet ik mijn eigen collega's begeleiden, mensen die er al meer dan 30 soms wel 40 jaar werken. Tja....wat ga je dan doen??? Ik heb de map mee naar huis genomen zodat ik kan kijken waar het over gaat en wat ik ermee kan. Heb gezegd dat ik dan mijn groep en nog een groep wel wil begeleiden, maar als het niet gaat of het voelt niet goed dat ik er dan mee stop. Het levert wel extra centjes op, maar  ik wil niet dat ik met tegenzin naar mijn werk ga....Zie er best wat tegenop, heb nog nooit voor een groepje gestaan, en ja, de mensen in het bedrijf waar ik werk, kunnen knetterhard zijn...en ik ben een beetje het tegenovergestelde, wel wat assertiever dan 10 jaar terug maar ja...
 
Heb het er gisteren met nog drie collega's over gehad en die waren razend enthousiast. Moet je doen, je bent zo leuk, aardig en prettig in de omgang. Rustig en neemt de tijd voor alles om iets uit te leggen...doen!!! Nou vind het een super compliment, echt waar...en dat gaf me wel een beetje de doorslag om het te proberen. Word later nog wel eens vervolgd....
 
Vandaag nog maar eens lekker genieten van het mooie weer ... en mijn hoofd leeg maken...
 
geniet van de dag allemaal!!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten